Datuve :: Centrālās un Austrumeiropas (CAE) reģiona valstīs Facebook apsteidz vietējos sociālo tīklu spēlētāju

Datuve

Mana Datuve

Reģistrācija | Noteikumi | Paroles atjaunošana



Forums

Ieskaties


Raksti

Lietotāji online

Lietotāji online: 114

Reģistrētie lietotāji online: 0

Viesi online: 114

Datuve.lv video
Top.LV

Centrālās un Austrumeiropas (CAE) reģiona valstīs Facebook apsteidz vietējos sociālo tīklu spēlētāju

Ievietoja: Antra_F @ 2011.12.02 14:19  

Centrālās un Austrumeiropas (CAE) reģiona valstīs Facebook apsteidz vietējos sociālo tīklu spēlētājus, vēsta interneta izpētes uzņēmuma Gemius un socialbakers.com dati. Izņēmums ir vienīgi Latvija un Krievija, kur vietējie spēlētāji savas pozīcijas vērtē kā ļoti stabilas.

Kā vēsta jaunākie gemiusAudience pētījuma dati, nupat Facebook ir kļuvis par sociālo tīklu Nr. 1 arī Polijā, apsteidzot vietējo spēlētāju nk.pl, sasniedzot gandrīz 12 miljonus reālo lietotāju (Real Users) mēnesī. Tādējādi arī Polijā iezīmējas Centrālās un Austrumeiropas tendences, kas rāda, ka šajā reģionā facebook.com apsteidz vietējos spēlētājus. Līdzīga tendence vērojama vairumā CAE reģiona tirgu. Saskaņā ar jaunākajiem socialbakers.com datiem, visdinamiskākā Facebook izaugsme Eiropā ir novērota Rumānijā, Polijā un Ungārijā. Tur Facebook lietotāju skaita pieaugums bijis aptuveni 4 reizes lielāks nekā Lielbritānijā, kur lietotāju skaits ir vislielākais Eiropā. Piemēram, Ungārijā Facebook ir ieguvis vadošo pozīciju, apsteidzot vietējo sociālo tīklu iwiw.hu. Kopš 2010. gada septembra, kad Facebook Ungārijā apsteidza vietējo spēlētāju, tas pakāpeniski turpinājis audzēt savu auditoriju, savukārt vietējais tīkls iwiw.hu tajā pašā laika posmā ir zaudējis 20 % no savas auditorijas.

Arī divās no trim Baltijas valstīm vērojamas līdzīgas tendences. Igaunijā lielākais vietējais sociālais tīkls rate.ee ieņem otro vietu populārāko sociālo tīklu reitingos aiz Facebook. Arī Lietuviešu one.lt zaudē amerikāņu sāncensim. Neskatoties uz to, ka one.lt jaunais īpašnieks Tipro – mājaslapu uzturēšanas un reklāmas biznesa uzņēmums – ir veltījis lielas pūles, ieviešot jaunus risinājumus un uzlabojot tā funkcionalitāti, joprojām one.lt auditorija ir daudz mazāka nekā Facebook. Pēc gemiusAudience datiem one.lt ir vairāk kā 750 tūkstoši lietotāju, savukārt pēc socialbakers.com Facebook lietotāju skaits no Lietuvas sasniedzis vairāk kā 960 tūkstošus.

Kaut arī Facebook fanu pulks CAE reģionā aug, ir arī valstis, kas turas pretī tā straujajam kāpumam. Tādas ir Latvija un Krievija. Latvijā draugiem.lv ir četras reizes lielāka auditorija nekā Amerikas milzim. Pēc socialbakers.com datiem, Facebook lietotāju skaits no Latvijas ir gandrīz 305 tūkstoši, savukārt draugiem.lv - 1,2 miljoni (Avots - draugiem.lv. Statistika par profiliem, kas portāla pārlūkošanai izmanto latviešu valodas versiju).

“Esam ar Facebook radušies praktiski vienlaikus un ar ļoti līdzīgu skatījumu uz lietām, tas ļāva viņiem iekarot pasauli, mums kļūt par stabilu līderi Latvijā. Jau kopš portāla pirmsākumiem, mēs esam akcentējuši draugiem.lv kā lietotāja virtuālo māju, savukārt portāla veidotāji ir tikai šī nama apsaimniekotāji. Mēs runājam, komunicējam – esam dzīvi un tepat Latvijā. Draugiem.lv lojālo lietotāju skaits ir tuvu 95%, savukārt visi kvalitatīvie rādītāji ievērojami augstāki kā jebkuram citam sociālajam tīklam, arī pasaules līderiem. Svarīgi, ka draugiem.lv joprojām ir pamata izvēle arī jauniešiem - auditorijai, kam vēl nav „savas” vides. Tas ļauj mums diezgan pārliecināti lūkoties nākotnē, tajā pat laikā globālā konkurence liek mums nepārtraukti attīstīties”- stāsta Nacionālā sociālā medija draugiem.lv runasvīrs Jānis Palkavnieks.

Līdzīgas tendences ir arī Krievijā, kas ir lielākais interneta tirgus ar aptuveni 54 miljoniem interneta lietotāju. Tur vietējo sociālo tīklu - odnoklassniki.ru un vkontakte.ru - pozīcijas ir spēcīgas. Komentējot šīs tendences, Nadirs Kabdulins (Nadir Khabdulin), odnoklassniki.ru sabiedrisko attiecību speciālists, saka: „Rezultāti ir tādi, jo neviens no ārzemju spēlētājiem tik ļoti nevar izprast vietējo iedzīvotāju vajadzības un vēlmes, attiecīgi piedāvājot atbilstošus risinājumus, kā to var vietējie spēlētāji. 2011. gadā odnoklassniki.ru ir dubultojis savu auditoriju un vairāk kā 26 miljoni interneta lietotāju ikdienā apmeklē šo portālu. Tas ļauj mums ticēt, ka ārzemju spēlētāji vēl ilgi nevarēs apsteigt vietējos spēlētājus” - pauž Kabdulins.

Sociālā tīkla Facebook dibinātājs ir ASV pilsonis Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) un savu darbību tas uzsāka 2004. gada 4. februārī. Kopš tā brīža Facebook lietotāju skaits ir strauji audzis un nesen tas sasniedzis vairāk kā 773 miljonus lietotāju no visas pasaules.

Saistītie raksti