Profesionālie tulkošanas pakalpojumi. 5
Pardod: MSI GeForce RTX 2080ti gaming X TRIO Graphic Card 1
Vēlos piedāvāt darbu online. 0
OCTA termiņš 13
Ka sauc Pasaules dalu kura dzivojam 4
google 1
Taustiņu funkcijas izmainīšana 2
Torrent 1
Cik maksā šodien kārtigs Gamer PC? 4
ESET izlaiž 2017.gada produktu izdevumus 23
VIAPLAY: Video tiešsaistē skatās 70% Latvijas iedzīvotāju 21
Katrā desmitajā datorā joprojām izmanto Windows XP 2
Google tuvākajā laikā atteiksies no Chrome paplašinājuma palaidēja 2
Acer ievieš nozares pirmo ieliekto monitoru ar acu izsekošanas funkcionalitāti 4
Adobe laiž klajā ārkārtas atjauninājumu 3
Tests: Cik precīzs ir "lēta gala" velo spidometrs? 3
Leģendārie telefoni – Nokia 3310 un citi 3
Puisis iziet Super Mario spēli mazāk kā piecu minūšu laikā un labo pasaules rekordu 2
Līdz 29.jūlijam atjaunini savu Windows bez maksas! 3
Kā uzlabot televizora skaņu? 2
Programma, ar kuras palīdzību fotogrāfijas pārveidot .gif formātā 1
Aproce, kas sastāv no 25 instrumentiem 1
Trīs padomi televizora izvēlei 2
Windows 7 ēra tuvojas noslēgumam, Microsoft koncentrējas uz Windows 10 1
Lietotāji online: 94
Reģistrētie lietotāji online: 0
Viesi online: 94
Kaspersky Lab paziņo, ka publicēts vīrusu analītiķa Kristiāna Funka raksts «Krāpšana tiešsaistes spēlēs — nelegālās spēļu ekonomikas attīstība».
Pēdējo gadu laikā kibernoziedznieki ir guvuši ievērojamu peļņu no zagtas spēļu lietotāju informācijas un spēļu virtuālo īpašumu pārdošanas. Virtuālā tirdzniecība vai apmaiņa ir katras tiešsaistes spēles svarīga sastāvdaļa. Lai veicinātu šos procesus, spēļu veidotāji pastāvīgi izstrādā atjauninājumus, pievienojumprogrammas un servisa pakotnes, kas satur jaunas pasaules, jaunus tēlus un, protams, daudz jaunu lietu.
Ar virtuālajiem īpašumiem var nopelnīt pavisam īstu naudu — tieši te arī tiecas iedzīvoties kibernoziedznieki. Lai to veiktu, viņiem vispirmām kārtām ir jāiegūst piekļuve spēlmaņa kontam. Šajā nolūkā krāpnieki mēdz izmantot pikšķerēšanas paziņojumus, kurus izsūta spēles administrācijas vārdā. Parasti šajās vēstulēs lūdz uzklikšķināt uz saites, kas it kā ved uz spēles vietni (bet īstenībā — uz noziedznieku izveidotu šīs vietnes kopiju), kur ar sagudrotu ieganstu, piemēram, lai apstiprinātu konta īstumu, lietotāju piespiež ierakstīt savu lietotājvārdu un paroli. Šī informācija ļauj krāpniekiem nozagt un izdevīgi pārdot spēles tēlu.
Īpaši šim nolūkam izveidoti trojāni ir kļuvuši par vēl vienu instrumentu, kas tiek izmantots lietotāju kontu zagšanai vienlaikus vairākās tiešsaistes spēlēs. Šāda pieeja ievērojami palielina krāpnieku izredzes uz panākumiem (jo interneta lietotāju vidū nav nemaz tik daudz spēlmaņu, tāpēc rezultātu iegūšanai nepieciešams inficēt daudz datoru). Uzbrukumu ģeogrāfiskā sadalījuma analīze norāda uz «Āzijas pavedienu» — lielākā daļa uzbrukumiem pakļauto datoru atrodas Ķīnā, kur tiešsaistes spēles ir īpaši populāras.
Tomēr pamazāk situācija mainās. Kad 2004. gadā iznāca slavenā „World of Warcraft”, tās lietas un tēlus par labu cenu varēja pārdot interneta izsolēs vai veikalos. Pakāpeniski īpašumu skaits un pieejamība pieauga. Vienlaikus pieauga arī spēlmaņu skaits, tāpēc spēļu īpašumu vērtība palika stabila. Taču 2007. gadā tirgū iesaistījās liels skaits kibernoziedznieku, un tas sāka piesātināties.
Uzbrukumiem pakļauto tiešsaistes spēļu TOP 10
(no 2009. gada janvāra līdz 2010. gada martam)
1. Maple Story
2. World of Warcraft
3. Perfect World
4. Lineage
5. Woool
6. Cabal Online
7. PlayOnline Viewer (tiešsaistes spēļu platforma ar vairākām spēlēm)
8. Mojie online
9. Dekaron
10. Gamania
«Pēdējā laikā potenciālā peļņa uz vienu spēļu tirgus dalībnieku (un līdz ar to — kibernoziedznieku motivācija) ir ievērojami samazinājusies,» rakstā apgalvo Kristiāns Funks. «Kibernoziedznieku daudzums turpināja augt, bet apgrozījums kritās. Tādējādi salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem sāka samazināties jaunu kaitīgo programmatūru skaits — iespējams, daudzi ļaundari zaudēja interesi par šo tirgu. Tomēr līdz pat šim laikam Kaspersky Lab ik dienu konstatē vairāk nekā 3,44 miljonus kiberuzbrukumu spēlmaņiem — diezgan vērā ņemams skaitlis riska novērtēšanai.»
Tirgus šodien
Izanalizējot spēļu īpašumu pārdošanas statistiku eBay, kas atbilst atslēgas vārdiem «World of Warcraft account» un parametram «rādīt tikai pabeigtos darījumus», mēs izskatījām visus piedāvājumus un mēģinājām novērtēt tirgus apjomu.
No 27. jūlija līdz 11. augustam tika izvietoti tieši 900 piedāvājumi. Vidējā cena bija 126,8 eiro. Viszemākā piedāvātā cena bija 1 eiro, visaugstākā — 999 eiro.
Kopējais pārdošanas apjoms aplūkotajā laikposmā bija 114 118 eiro, kas atbilst 228 000 eiro apjomam mēnesī. Ja pieņemam, ka piedāvājuma un cenu līmenis paliek nemainīgs, gada pārdošanas apjoms ir 2,74 miljoni eiro — milzīga summa, kas ir samaksāta tikai par tiesībām izmantot virtuālus tēlus un īpašumus.
Var droši apgalvot, ka 2008. gadā, kad tika sasniegts virtuālo īpašumu pārdošanas maksimālais līmenis, pārdošanas apjoms bija ievērojami lielāks, īpaši ņemot vērā visus iespējamos pārdošanas kanālus.
Viss raksts «Krāpšana tiešsaistes spēlēs — nelegālās spēļu ekonomikas attīstība» ir pieejams šeit
eve online nav par laimi tanii topaa :)