Datuve :: Vai ir vērts iegādāties papildus garantijas apkalpošanu?

Datuve

Mana Datuve

Reģistrācija | Noteikumi | Paroles atjaunošana



Forums

Ieskaties


Raksti

Lietotāji online

Lietotāji online: 93

Reģistrētie lietotāji online: 0

Viesi online: 93

Datuve.lv video
Top.LV

Vai ir vērts iegādāties papildus garantijas apkalpošanu?

Ievietoja: daunte @ 2009.12.17 11:22  

Pēdējā laikā aizvien biežāk elektronikas veikalos, iegādājoties kādu preci, pārdevēji piedāvā pircējiem iegādāties papildus garantiju. Vairums Latvijas patērētāju vēl īsti nepazīst šo piedāvājumu, jo šeit tas ienāca samērā nesen, tādēļ tie mēdz apmulst, izdzirdot šādu jautājumu, un nereti pieņem nepārdomātu un sev neizdevīgu lēmumu,

Dažkārt cilvēki apmulst un ir pārsteigti, kādēļ viņiem būtu jāmaksā par garantiju, jo tā pienākas ikvienam produktam. Taču ražotāja piedāvātā garantija ir uz noteiktu periodu un šī garantija nesedz izdevumus par visiem bojājumiem.

Ja klients uzskata, ka viņš savam datoram grib 5 gadu garantiju, nevis 2 kā to piedāvā ražotājs un vēlas šo apkalpi arī gadījumos, kad ir saķēris kādus vīrusus, tad jau pērkot pašu datoru var noslēgt līgumu par attiecīgu samaksu uz noteiktu termiņu un par noteiktiem sniegtajiem pakalpojumiem.

Izklausās visai vilinoši, taču speciālisti neiesaka vienmēr iegādāties šīs paplašinātās garantijas. Pirmkārt ir jāapdomā cik trausla ir konkrētā prece un cik varētu maksāt tās remonts, vai šādas garantijas izmaksas nebūs līdzīgas vai pat lielākas par paša produkta cenu. Piemēram, nopērkot austiņas par 15 Ls, nav jēgas ņemt paplašināto garantiju jo tā būs 10-15 Ls, tātad, ja tiešām austiņas saplīsīs, jūs varēsiet iegādāties jaunas.



Runājot par tādu relatīvi trauslu lietu kā portatīvais dators, ir jāizvērtē visi garantijas noteikumi un izmaksas. Iespējams būtu izdevīgāk šo naudu nemaksāt paplašinātajai garantijai, bet labāk noguldīt bankā. Ja tomēr radīsies kādas problēmas datoram pēc ražotāja piedāvātās garantijas beigām, tad datora īpašnieks izņems jau laicīgi noguldīto naudu un aiznesīs to uz parastu remontu.

Bet ir, protams, vienmēr arī tādas preces, kuru remonts var būt ļoti dārgs, piemēram, profesionāliem fotoaparātiem remonti mēdz sasniegt pašas kameras cenu, tādēļ šai tehnikai speciālisti iesaka iegādāties papildus garantijas servisu.

Taču jebkurā gadījumā pirms tiek veikts pirkums, veikalā ir jāpalūdz līguma kopija un tā mājās rūpīgi jāizpēta, lai apsvērtu visas iespējas un nolemtu vai iegādāties šo pakalpojumu vai nē.

Saistītie raksti

Komentāri

#1 Pliks @ 2009.12.14 15:11

Sākumā, lai ražotāji un izplatītāji nodrošina pienācīgu un cienīgu pasaules līmeņa garantiju obligāti noteiktajos termiņos, nevis cenšas izvairīties no tās saistībām, vai uzspiest ļaunprātīgus iegādes un garantijas nosacījumus.

Pretējā gadījumā veidosies situācija, kad obligātā garantija būs formalitāte, kura labākajā gadījumā darbosies, tad ja produkts ir galīgi mēms, bet par normālu pamata garantiju vēl sagribēs, lai maksā. Pie mums jau naski uz tādiem gājieniem, ka produktam ilgāk par pus gadu pēc specifikācijas nav jānodrošina darboties spēja un vienas puses neskanēšana iekļaujas pieļaujamo defektu robežās.

#2 Pliks @ 2009.12.14 15:12

Pliks rakstīja:

Sākumā, lai ražotāji un izplatītāji nodrošina pienācīgu un cienīgu pasaules līmeņa garantiju valsts obligāti noteiktajos termiņos, nevis cenšas izvairīties no tās saistībām, vilcināt remontu, vai uzspiest ļaunprātīgus iegādes un garantijas nosacījumus.

Pretējā gadījumā veidosies situācija, kad obligātā garantija būs formalitāte, kura labākajā gadījumā darbosies, tad ja produkts ir galīgi mēms, bet par normālu pamata garantiju vēl sagribēs, lai maksā. Pie mums jau naski uz tādiem gājieniem, ka produktam ilgāk par pus gadu pēc specifikācijas nav jānodrošina darboties spēja un vienas puses neskanēšana iekļaujas pieļaujamo defektu robežās.

#3 ruk @ 2009.12.14 16:23

nu nezinu vai pagarinātā garantija ir vispār nepieciešama, es tomēr labāk maksāju tad kad tiešām ir salūzis.. nevis sapiķoju pāris gadus uz priekšu un viņš salūzīs tūliņ pēc tiem papildus gadiem.. ... kas attiecas par tiem mega-dārgajiem remontiem kas izmaksā itkā gandrīz šīs pašas preces svežona variantu.. es labāk izvēlos nopirkt tad svežonā pa jaunu to preci, jo pēc pieredzes bieži tie remonti ir ļoti pavirši, bij pat gadijums ar veļas-mašīnu ka nesalaboja vispār... kādu aizvedu, tādu ari atvedu :) bet nu protams piķi paņēma.   tāka es stipri apšaubu šīs garantijas lietderību.

#4 budziz @ 2009.12.14 17:18

Ko lidz, piemeram apple garantija, ja shie mekle visus iespejamos iemeslus, lai nelabotu ? [nesenais troksnis ar atteiksanos smeket smeketaja datoru]

#6 Araabs1 @ 2009.12.14 18:58

budziz rakstīja:

[nesenais troksnis ar atteiksanos smeket smeketaja datoru]

Un ko tu pats tagad smēķē?

#7 carbon666 WWW @ 2009.12.14 20:22

smēķēt smēķētāja datoru :d :D :D no krēsla nokritu :D :D

#8 bossssss @ 2009.12.15 00:17

Lv garantijas ir peedeejais kas var buut

#9 Gauja16 @ 2009.12.15 09:13

uh ši garantija ir ļoti lieliska esmu jau bijis paris reizes saskarsmē ar šo lietiņu tiešām patīk  ,bet nu nez vai vinja strādā tieši tāpat kā dānijā piem šeiet  iegādājoties kādu preci ja es izvēlos to paplašināto garantiju es varu ar to preci darīt ko gribu liet udeni virsū utt piem paņem vel uz 2 gadiem pēc 2 gadiem apņīk saplēs viņi tev vainu dos jaunu tās pašas cenas vieta vai arī labos ja tas ir iespējams.. piem pirms kada laiciņa tas notika ar manu portatīvo kkas nogāja greizi pec 2 mēnešu lietošanas aiznesu uz servisu un tagad šie labo ja nesalabos nauda atgriezta vai cita prece kkas tāds . :P nez vai latvija ir tāpatas bet nu tiešam šī lieta man piem patīk  !!

#10 izluks @ 2009.12.15 11:07

Reiz pirku toshibu samaksāju par garantiju ~200$ + apdrošināšana 100$
es to nenožēloju jo pēc 2 ar pus gadi atgadījā ķibele ar datoru, nu ko lai saka nekad nebiju to iedomājies, bet man atsūtīja pilnīgi jaunu datoru un + vēl veco lūzni, tjipa nafig viņiem viņš vajadzīgs :) vecais vēl tagad mājās izjaukts mētājas, detaļas izdalīju, kam ramu, kam videokarti, kam cieto...

#11 StyleZ WWW @ 2009.12.15 14:08

ruk rakstīja:

nu nezinu vai pagarinātā garantija ir vispār nepieciešama, es tomēr labāk maksāju tad kad tiešām ir salūzis.. nevis sapiķoju pāris gadus uz priekšu un viņš salūzīs tūliņ pēc tiem papildus gadiem..

Ja tev nav  nācies saskarites ar neko vairāk kā kompi vai mikroviļņu krāsni tad varbūt.
Korporatīvi skatoties, ja mans kantoris tiem pašiem HP dārgā gala lāzerniekiem neņemtu pagarināto garantiju, tad tiktu zaudēta milzu nauda. Jo tie printeri parasti birst kādā trešajā lietošanas gadā, un birst tā, ka remonts izmaksā 70% no jauna printera cenas. Loģiski, ka ir izdevīgi to salabot par lētāku, jebšu tās garantijas cenu.
Tas pats ar HP vai IBM serveriem u.t.t.

#12 gavris @ 2009.12.15 17:44

Gauja16 rakstīja:

piem pirms kada laiciņa tas notika ar manu portatīvo kkas nogāja greizi pec 2 mēnešu lietošanas aiznesu uz servisu un tagad šie labo ja nesalabos nauda atgriezta vai cita prece kkas tāds . :P nez vai latvija ir tāpatas bet nu tiešam šī lieta man piem patīk  !!

Laikam sapņojot par savu gejlandes zemi esi aizmirsi, ka LV PTA likumā ir teikts, ka ja precei ir ražošanas defekts un kopš pirkšanas brīža nav pagājis vairāk kā gads,pircējs var pieprasīt atgriezt naudu par bojāto preci. Un diemžēl esmu saskāries ar šādu situāciju un naudu arī dabūjis. Cits jautājums ir par preces kā tādas kvalitāti LV tirgū. Jo man liekas, ka 90% LV nopērkamās tehnikas 2 gadu laikā kaut reizi toc ir jālabo. Nu un , ja dāņi ir tādi alfonsi, ka dos tev jaunu preci vietā (par ko es ļoooooooti šaubos) tāpēc, ka vecajai tu uzlēji kafiju iemeti Maximas salātos vai vnk apkorķēji tad visu cieņu šai tautai!:)

#13 gavris @ 2009.12.15 17:46

...atvainojos...ne vairāk kā pus gads :)

#14 Barber @ 2009.12.15 21:23

to ruk
muļkis maksā 2x ....
cik gudri ir pirkt katreiz HP krāsainu dārgu printeri un pirkt garantiju ar domu, ka noderēs. Un ko jūs kantorī darat, kad nav līdzvērttīga aparāta uz remonta laiku ?...
svarīgs ir serviss uz vietas nevis tasd garantijas papīrīts..
starpcitu, HP jau kādu laiku piedāvā maksu par izdruku un aparāts nemaz nav jāpērk - cenā viss ierēķināts arī nomaiņa uz remonta laiku.

#15 ruk @ 2009.12.15 23:50

#11 es protams esmu tikai parasts useris :)

kādai firmai iespējams prece tiek jāta nonstopā un iespējams ari garantiju nozarē ir izdevīgāks kāds garantijas turpinājums... ..

bet vai to vajag parastam mājas userim? diezvai...

#16 StyleZ WWW @ 2009.12.16 08:38

Barber rakstīja:

cik gudri ir pirkt katreiz HP krāsainu dārgu printeri un pirkt garantiju ar domu, ka noderēs. Un ko jūs kantorī darat, kad nav līdzvērttīga aparāta uz remonta laiku ?...
svarīgs ir serviss uz vietas nevis tasd garantijas papīrīts..
starpcitu, HP jau kādu laiku piedāvā maksu par izdruku un aparāts nemaz nav jāpērk - cenā viss ierēķināts arī nomaiņa uz remonta laiku.

Tie ir melnbaltie printeri, un mirst visi. Nav tāds, kas būtu izdzīvojis bez kādas tehniskas iejaukšanās, tādēļ garantija tiešām noder.
Ja kāds nomirst, un momentā ir vajadzīgs vietā cits, tad tas tiek samainīts, jo rezervē vienmēr kāds stāv.
Un kantoris, kas tos printerus tirgo, piedāvā arī bezmaksas garantijas servisu uz vietas, tā kā tā nav problēma.

#17 uk @ 2009.12.17 15:15

Taa garantija nav tikai danijaa,arii uk tas straadaa,vienigi viniem ir kautkada datubaze, lai tu to nedariitu katru menesi.Pasam doma vecaja plazmaa iemest pulti,jo gribas jau ar iebuvetu mpeg4,vieniga problema ja vel buus viniem tadi pasi modeli,dabusu taadu,kaadu salauzu.

#18 Recy @ 2009.12.17 15:32

LV kauntrijaa garantija Tevi pasuutiis nah, ja esi privatpersona, vai useris ar mazu preces  apgroziijumu.
caur firmu garantija elko baazee veel darbojas (kur nekaa nav vienmeer). gmt saakas probzas.