Datuve :: Photoshop nākamās paaudzes programmas efektīvāk izmantos GPU

Datuve

Mana Datuve

Reģistrācija | Noteikumi | Paroles atjaunošana



Forums

Ieskaties


Raksti

Lietotāji online

Lietotāji online: 73

Reģistrētie lietotāji online: 0

Viesi online: 73

Datuve.lv video
Top.LV

Photoshop nākamās paaudzes programmas efektīvāk izmantos GPU

Ievietoja: AigarsIevins @ 2008.05.24 09:37  

Grafiskā procesora pārziņā nodoti aprēķini jau šodien ir sevi pierādījuši kā progresīva tehnoloģija, tamdēļ nākamajā lielajā Adobe Photoshop foto apstrādes programmas versijā tiks iekļauta šāda funkcija. Tas ļaus Photoshop kļūt par pirmo masām pieejamo programmu, kuras veikums būs paātrināts ar videokartes procesoru, iegūstot fenomenālu ātruma pieaugumu.

Pat ņemot vērā to, ka Photoshop prot izmantot vairāku kodolu centrālos procesorus, neskaitāmas darbības ir lēnas un prasa milzu resursus, jo īpaši, ja programma tiek lietota profesionālām vajadzībām un darbs ir ar ļoti apjomīgiem failiem. Pasaules informācijas tehnoloģiju aprindās jau ilgu laiku runā par jaunu koncepciju programmu darbībā - par nepieciešamību programmu aprēķinos iesaistīt grafisko procesoru, kas arī ir Adobe mērķis. ASV žurnālistiem jau sniegta iespēja pirmo reizi ieskatīties Adobe „Creative Suite Next” programmu pakotnē, un rezultāts esot pārsteidzošs.


Creative Suite Next jeb CS4 programmām jau to kodolā iebūvēta iespēja izmantot GPU un fizikas aprēķinu procesora resursus, kas papildinās līdzšinējo daudzprocesoru atbalstu. Eksperti, kas diendienā jau 14 gadus darbojas ar Photoshop, atzinuši, ka iespējas ir fantastiskas – prezentācijā izmantots 442 megapikseļu izmēra attēls, kurš aizņem 2 GB, taču tas apstrādāts tik pat ātri un bez aizķeršanās, kā šodien tas būtu iespējams ar 5 megapikseļu attēlu, kuru apstrādā ar Intel 8 kodolu sistēmu, sauktu par „Skullrail”. Izmaiņas, kādas lietotājs pieprasa programmai, tiek veiktas gandrīz nekavējoties.

Kā otru piemēru var minēt resursus netaupošo panorāmas attēlu veidošanu, kas šodien ir aktuāli ļoti daudziem mājas lietotājiem – arī šāda darbība jau gada beigās noritēs neskaitāmas reizes ātrāk. Izstrādes procesā par „Stonehenge” sauktais programmu kopums savu debiju visticamāk piedzīvos šī gada pirmajā oktobrī.

Saistītie raksti

Komentāri

#1 Copy @ 2008.05.24 09:50

forši :)

#2 Mfz WWW @ 2008.05.24 11:23

Izklausās iespaidīgi!

#3 Gynarz @ 2008.05.24 12:22

... bija ar kaut kur raksts, ka ar HD2900XT Radeonu ar Kaspersky var 21 reiz ātrāk izskanēt systēmu nekā ar jaudīgāko intel galda procesoru tobrid... ierobežojums gan varētu būt cieta diska ātrums... bet ja tas ir SSD...

#4 kasix WWW @ 2008.05.24 15:53

Kāds var vienkārši paskaidrot kāpēc grafiskie procesori ir labāki/ātrāki par parastajiem? o.0

#5 Dambo2 @ 2008.05.24 16:40

kasix: nav... bet tur tā lieta ka sadarbībā ar centrālo procesoru tie kopā var veikt fenomenālas lietas...

#6 Gribulis_ @ 2008.05.26 08:33

Kasix, GPU izmanto savu unificēto šeideru spēku.
Tie ir n-tās reizes ātrāki, nekā CPU jauda.
Jo vairāk tie šeideri, jo lielāks spēks.

#7 Nejēga @ 2008.05.26 13:00

GPU veicamie uzdevumi ir paralelizēti, līdzīgi kā būtu daudzkodolu procesosrs ar 100 un vairāk kodoliem turklāt tie ir specifizēti grafisko datu apstrādei. Atšķirībā no Parastiem CPU kuri var veikt universālu datu apstrād. Bet lielu daļu uzdevumu var pārveidodt tā, lai to varētu apstrādāt GPU ar atiecīgi piemērotu programamatūru un draiveriem.  Bez tam atmiņas caurlaidība ir lielāk, jaudīgākajām vidokartēm tā ir virs 100GB/s, pretstatā piem: DDRII 800MHz max. datu caurlaidība ir virs 10GB/s.

#8 LM @ 2008.05.26 15:50

Boss! Man nepieciešams triple 9800GTX , nu tas lai es ātrāk fotožopā strādātu.

#9 Nejēga @ 2008.05.26 16:45

LM rakstīja:

Boss! Man nepieciešams triple 9800GTX , nu tas lai es ātrāk fotožopā strādātu.

Nav vajadzīga jaudīga video karte vai to sistēma, lai iegūtu vairākkārtīgu jaudas pieaugumu šai programai. Plinībā pietiktu ar vidusmēra.