Datuve :: Nedēļas skaitlis: «reklāmas» robottīklu īpašnieki nopelna līdz $2000 dienā

Datuve

Mana Datuve

Reģistrācija | Noteikumi | Paroles atjaunošana



Forums

Ieskaties


Raksti

Lietotāji online

Lietotāji online: 117

Reģistrētie lietotāji online: 0

Viesi online: 117

Datuve.lv video
Top.LV

Nedēļas skaitlis: «reklāmas» robottīklu īpašnieki nopelna līdz $2000 dienā

Ievietoja: MartinsKarelis @ 2011.04.27 10:38  

Rūpīgi izpētījuši «reklāmas» robottīkla Artro funkcijas un biznesa modeli, Kaspersky Lab eksperti secināja, ka, izmantojot noteiktas reklāmdevēju krāpšanas shēmas, ļaundaru ienākumi no datu plūsmas un klikšķu skaita mākslīgas palielināšanas var sasniegt 2000 ASV dolāru dienā.

Daudzas mājaslapas, kas ir ieinteresētas palielināt savu tīmekļa vietņu apmeklējumu, izmanto reklāmas tīklu pakalpojumus. Šajā gadījumā starpnieks saņem noteiktu summu par katru novirzīto lietotāju. Vēloties palielināt savus ienākumus, dažu tīmekļa vietņu īpašnieki, kas izvieto savās mājaslapās reklāmas saites, izmanto robottīklu pakalpojumus, lai imitētu lietotāju pāreju no savām mājaslapām uz resursiem, ko tie reklamē.


Reklāmdevēju krāpšanas shēma


Ar šādu krāpšanas shēmu ieguvēji ir robottīklu īpašnieki, negodīgie partneri, tīmekļa vietnes, kas izvieto saites, un reklāmas tīkli. Turklāt, pēc Kaspersky Lab ekspertu domām, reklāmas tīkli pat var nezināt, ka tiem palīdz nopelnīt zombiju tīkls. Un vienīgais patiesi apkrāptais šādā situācijā parasti ir tikai reklāmdevējs – maksājot par lietotāju pāreju uz savu mājaslapu, viņš iegūst vienīgi virtuālos apmeklētājus.

Zinot, cik klikšķu diennaktī vidēji veic katrs modulis, vidējo klikšķa cenu reklāmas servisos, kā arī minimālo botu skaitu zombiju tīklā un iespējamo rotottīklu īpašnieku daļu no datplūsmas pārdošanas, pētījuma autori Aleksejs Kadijevs un Marija Garnajeva ir aprēķinājuši aptuvenos ļaundaru ienākumus: «Mūsu vērtējumā tie ir viens līdz divi tūkstoši ASV dolāru dienā. Un tie ir ienākumi tikai no reklāmdevēju krāpšanas. Bez tam kibernoziedznieki var nopelnīt arī no kaitīgo programmatūru ielādes. Tomēr noteikt šāda veida noziedzīgā biznesa ienesīgumu ir gandrīz neiespējami.»

Sava pētījuma rezultātus eksperti ir sīkāk izklāstījuši rakstā „The ‘Advertising’ Botnet”, ar kuru varat iepazīties šeit: http://www.securelist.com/en/analysis/204792172/The_Advertising_Botnet

Saistītie raksti

Komentāri

#1 trololol @ 2011.04.27 16:26

Un tie 2000$ ir "tīrā" peļņa jeb kārtējo reizi no dirsas izvilkts cipars. Botnet'u uzturēt jau ar nav lēti sevišķi ja tas ir viens no tiem pay per click pasākumiem, kur tūkstošiem lietotāju instalē programmu vai izmanto pārlūku un "pelna" pa 1$ par teiksim 1 000 klikšķiem uz reklāmām.